30/11/07

CIRCULAR A VUITANTA

No tinc tan clar que circular a 80 redueixi les congestions de trànsit, eviti que 1200 persones morin cada any per afeccions cardiorespiratòries i que es redueixin els accidents en un 50 per cent; que m’ho demostrin.
El que se és que, a la Ronda de Dalt, a l’alçada de Canyellas, on s’ha de reduir la velocitat a 60, hi ha tothora embús; això si que ho se. També se que a les freeways de Los Angeles no es pot passar de 55 milles, uns 88 quilòmetres, i estan col·lapsades tot el sant dia, l’atmosfera és irrespirable i l’índex de morts per malalties pulmonars és molt més alta que a Barstow, al desert de Mojave, on els cotxes passen rabents a tota velocitat.
Vull dir que relacionar mesures puntuals amb circumstàncies tant complexes va molt més enllà de l’estratègia política o l’alquímia electoral per entrar en el terreny de la pura especulació administrativa.
Probablement seria una mesura més realista garantir la circulació a 80 quilòmetres a la B-23 i a la C-32 en hora punta, seria més lògic i sostenible. Com? Garantint un bon transport públic, hi hauria menys cotxes a la carretera.
Però, ai que he posat el nit a la nafra!

Dit a El Món a RAC 1 del 30.11.07