7/12/10

Millorar, per què?

El conflicte no rau en la comprensió lectora ni en el càlcul, el conflicte rau en posar en valor el coneixement i el model econòmic d’aquest país.Per què millora Catalunya i Espanya en l’informe PISA? Perquè amb la crisi els estudiants tornen a les aules (a posar atenció al que s’explica, vull dir). És ara quan n’hi ha molts que pensen allò de: “·ai si hagués estudiat”. És ara quan hi ha pares dels que fins fa un parell d’anys li deien el fill que es busqués una feina i guanyés calés, que els diuen que estudiïn si volen sortir-se’n en a la vida. És ara que trona que tothom es recorda, no de santa Bàrbara, sinó de Sant Tomàs d’Aquinó. És ara que el model econòmic del totxo i derivats s’ha exhaurit que molta gent torna a valorar el coneixement.Però quan durarà aquesta bonança a les notes del PISA? El que trigui a haver-hi feina. I quina mena de feina hi haurà? La de tècnic o investigador? Prou que ho sabeu que no. No és aquest el model econòmic d’aquest país.
En catorze anys de fer classe a la universitat el meu fracàs més gran succeeix cada vegada que em trobo un antic estudiant que em diu que marxa a l'estranger a treballar, que aquí no hi ha res a fer. Cada any n'hi ha més d'aquests. A ells l'informe PISA no els te en compte.

Dit a El Món a RAC 1 el 7 de desembre de 2010