10/12/10

És negra nit i pedalo per la carretera deserta,
m'aturo en un quiosc de cigarrets.
Un cotxe em segueix, xoca contra la meva bicicleta,
i un tros d'animal em subjecta.
M'emmanillen, m'embenen els ulls
i em tiren en un furgó policial que no va enlloc.

Un instant tremolós, un parpelleig,
m’aboca a la consciència: encara sóc viu.

(...)

Incomptables nits rere finestres enreixades
i tombes sota la llum dels estels
han fet aflorar els meus malsons.

A part d’una mentida
no tinc res més.


Liu Xiaobo
Premi Nobel de la Pau 2010

poema escrit a la presó on compleix condemna per haver demanat reformes al sistema polític xinès per escrit i pacíficament. A la Xina, ni els drets huamns ni la llibertat d'expressió no es respecten. Ara mateix hi ha quaranta escriptors i activistes més empresonats per motius polítics.
La dictadura xinesa actúa amb tota arrogància, contundència i crueltat amb la complicitat d'occident, que només s'interessa per la capacitat econòmica del país. Heus aquí l'altra cara del capitalisme.

(poema publicat pel diari Ara)