9/2/12

Retrat social

Que la novel·la negre, sigui un retrat de la societat del seu temps és una de les característiques que més atrau als lectors, i en temps convulsos encara més. Que a les 12 del migdia hi hagi 72 persones en un auditori escoltant una taula rodona sobre les col·leccions del gènere, confirma l’atractiu. Som tot just a mitja setmana i no és arriscat dir que la BCNegra és una de les activitats relacionades amb la literatura que te més requesta; i cada any va a més. Ara que la Setmana negra de Gijón ha mort, faria be l’Ajuntament de Barcelona de destinar-hi mes recursos, donar-hi una major projecció, difondre-la a l’estranger i programar més actes interdisciplinaris. Com totes les grans ciutats portuàries, Barcelona és una ciutat negre de tota la vida. Perquè no donar-li la volta a l’enginyós invent de BCNegra i convertir-ho en un nou focus d’atracció internacional? Perquè no fer una autèntica ‘Fira del negre’ amb editors, agents literaris, directors i productors de cine i sèries de TV....
Quan els mitjans de comunicació clàssics, controlats per poder polítics o econòmics, sotsobren enmig de la crisi i perden credibilitat, i la informació que emana de la xarxa no te prou garanties de certesa per l’habitual falta d’autoria homologable, la novel·la negra es consolida com un gènere narratiu capaç d’interpretar de forma versemblant la dura realitat actual. Aprofita-ho Barcelona. L’escriptor ‘negre’ Sebastià Bennasar -‘501 crims que has de conèixer abans de morir’ (Ara) i ‘La mar no sempre tapa’ (Moll)- si que ho fa, acaba de posar en marxa un curso d'escriptura ‘on line’ de novel·la negra, relat breu i narrativa de viatges. Si us en voleu saber més aneu a: http://sebastiabennasar.wordpress.com.