Ara que hi ha la Fira del llibre d'Ocasió al Passeig de Gràcia també és un bon moment per repensar quin ha de ser el paper de la ciutat envers els llibres. Si la marca Barcelona serveix per vendre de tot (turisme, modernisme, festa, JJ OO, bona vida...), perquè no aposta per projectar-se al món també com la gran capital dels llibres? Ja se que ven més en Gaudí que una novel·la, però tampoc no es tracta de buscar sempre la rendibilitat econòmica. Si Barcelona fos reconeguda arreu com una gran capital llibresca (editorial, llibretera, bibliotecària, d'autors i de lectors), tot el gremi s'hi notaria, i potser la literatura catalana deixaria de ser els quatre noms de la fira de Frankfurt i dos més. Però és clar, com que ara la cultura, si no dona dividends, ja no interessa.
I ara que s'homenatjarà al desaparegut Agustí Vehí (demà a les 19.30 a l'Auditori de la Facultat de Comunicació Blanquerna), que tal dotar millor pressupostàriament la propera BCNegra, el festival literari de més èxit que es fa a la ciutat? Acabarà esllanguint sinó.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada