14/10/07

MÀRQUETING LITERARI

Rebo un correu-e de part de la Gemma Lienas on es convida a votar-la a una adreça web perquè li donin un premi anomenat ‘Participando creamos espacios de igualdad’ (sic!) que “reconeix la participació i el compromís individual o col·lectiu de dones que amb la seva dedicació afavoreixen l’eliminació de barreres socials que dificulten l’avenç social de les dones”. En una demostració d’igualtat sense límits la persona que m’escriu, i que es presenta com l’ajudant de l’escriptora, fins i tot dona permís als homes perquè la votem. Estic tant agraït al pijo-feminisme que no em consideri un masclista execrable!
Un altre que sap fer anar el màrqueting és en Paco Camarasa, de la llibreria Negra y Criminal. Practicant la tàctica de la taca d’oli, aquest incansable promotor d’assassinats i crims literaris d’allò més cruels, ha aconseguit omplir la ciutat de clubs de lectura dedicats a la novel·la negra. El tercer dilluns de cada mes és el dia del Brigada 21, que es reuneix a la mateixa llibreria, a la Barceloneta, i així es van succeint les trobades per bars, instituts, biblioteques i altres llocs de mala reputació. Però el darrer que acaba d’estrenar és la bomba: a partir d’octubre cada primer dijous de mes a les onze del matí, club de lectura negra i criminal al Centre Cultural de Caja Madrid de la plaça de Catalunya de BCN. Els jubilats que abandonin les obres públiques, els estudiants que abandonin les aules (tampoc no els cal excuses a aquests) i les mestresses de casa que deixin d’anar a plaça (així la Lienas estarà contenta), la benemèrita institució d’estalvis ens convida a parlar d’assassinats a casa seva en horari prime-time. Com canvia el negoci financer.

Publicat al suplement Tendències de El Mundo de Catalunya