Que la formació del nou Grup 62 provocarà a curt termini una reubicació del sector editorial català és tant obvi com que, al joc de la cadira, sempre hi ha qui que es queda palplantat. L’editora d’un segell del grup em pregunta com ho veig: -Inquietant, responc, que no vol dir preocupat. Quan el projecte que encapçalen Mallafré i Riera estigui consolidat, posem dos anys, la resta del sector també haurà canviat. És lògic, quan la franja central es mou tothom busca els espais de negoci que queden buits. Per aquest camí ja hi va RBA / La Magrana. Una nova política de fitxatges, premi milionari de novel·la negra (ben vist amb el mercat que hi ha en aquest gènere) i empenta decidida a l’audiovisual, amb Ferran Mascarell, són els primers senyals. Ara llibres, també és en camí. Noves col·leccions, obrir portes a la ficció, fusió amb Critèria per enfortir-se, creació d’una àrea de marquèting i publicitat i reforçament de la comunicació són els primers arguments en joc.
Però on els canvis van que volen és als departaments de premsa d’alguns segells. Neus Chordà ha deixat Empúries per Ara llibres, Núria Alemany ha ocupat el lloc. Unes setmanes abans Guillem Gisbert s’havia fet càrrec de la premsa de 62. I fa no res, Sílvia Clemares ha deixat la premsa de El Aleph a Irene Lucas (ex Península). En una altra casa, Belacqva, Anna Cuatrecases s’ha fet càrrec del departament de premsa que havia ocupat Susanna Sánchez (ex-Slamandra, ara en mans de Roser Ballesteros). Salut i sort per a totes/tots.
Publicat al suplement cultural 'Tendències' de El Mundo de Catalunya
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada