12/2/16

L'estripada. Quaresma

La Quaresma ha entrat forta: Jaume Matas confessant per estalviar-se més presó, els Pujol a l’Audiencia Nacional, els Maristes reconeixent que no van fer be algunes coses, el PP protegint desvergonyidament Rita Barberà, les borses enfonsant-se i el vicepresident Junqueras proposant el model de referèndum per BCN world que ell mateix rebutja per una hipotètica consulta sobre la independència.
Encara no hem tastat els primers bunyols, un dels pocs plaers genuïns que no ens ha robat el colonialisme comercial, que ens plou al damunt penitència a garrotades. A aquest pas la gent arribarem a Setmana Santa tant nafrats que no caldrà el flagell a les processons.
Es diu que la Quaresma dura quaranta dies com el diluvi universal, però amb la sequera que tenim enguany, em temo que arribarem a diumenge de Pasqua i de res haurà servit el dejuni i l’abstinència, per què les grans persones, com deia Bertold Brecht, seguiran omplint-se el ventrell mentre els altres, pàmfils, ens els mirem.
Jo, ja em perdonaran, per si de cas no em deixo els bunyols ni un divendres. Al costat de la que ens cau, això meu és pecat venial, suposo.

Escolteu l'audio de L'estripada, del Catalunya vespre, a Catalunya Ràdio: