El neoliberalisme cultural
consisteix a dissenyar polítiques per a convertir el ciutadà en audiència i,
així, poder presumir d'augmentar el públic, donat que quantificar és l'únic que
interessa a aquests gestors. És el que pretén fer el conseller Vila amb la
campanya de regalar un llibre a cada crio quan fa sis anys. De moment hi ha
destinat 362 mil euros, i la cosa augmentarà l'any vinent. Si rutlla és un bon
negociet per al gremi de llibreters, doncs la promoció només és vàlida als establiments
associats. O sigui, aquells nens que viuen en pobles on no hi hagi llibreria
agremiada (per què són petites o perquè no els surt a compte, ve-t'ho a saber),
no poden accedir a l'oferta; queden fora del sistema, típic també del
neoliberalisme. Una discriminació què, si tenim present que els diners són
públics, sona a indecorosa. Però el neoliberalisme cultural no es detura en
aquestes minúcies. El que els excita és l'emoció de saber que un 30% dels pares
que van amb el fill a buscar el llibre mai no havien trepitjat una llibreria, i
que probablement un 20% de canalla que fa sis anys estirarà els progenitors a
que els portin a recollir el seu llibre gratuït; perquè la gent no és tonta, i quan la cosa és de franc allà
que hi va. I si, a més, donessin xocolata, l'èxit seria infinitament superior.
Els regalo la idea.
Aquesta campanya esta en
la línia de les que fan els diaris els diumenges amb mocadors, tablets, dvd's i
tota mena d'andròmines. Fan molta forrolla mentre dura la promoció però, a la
que acaba, ningú no torna a comprar el tal diari. Fins la propera, a veure si
donen els ganivets de ceràmica. Fer lectors, per què? Què, conseller, s'hi
anima?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada