La setmana passada la jove llibreria Calders va difondre unes imatges on un cotxe feia un allunatge contra l'aparador i uns individus els robaven llibres, com a les joieries. El vídeo s'ha convertit en un fenomen de màrqueting viral que fins i tot ha cridat l'atenció de la BBC. Que bo si la Calders capta tants clients com gent ha vist el vídeo. És una iniciativa excel·lent que projecta la cultura cap al futur amb les eines del present.
El Tendències fa deu anys. Recordo quan l'Àlex Salmon em va explicar el projecte convidant-m'hi a escriure. Contrari al concepte tendència com a edulcorant substitutiu de cultura, vaig considerar no obstant què, si volíem fer duradora la idea, calia usar els recursos contemporanis i anar un pas per davant amb nas, sensibilitat i, sobretot, coneixement. I heus aquí que avui el Tendències pot fer balanç del passat amb satisfacció i mirar el futur amb coratge. Com ho va fer l'Artur Blasco quan va començar a recórrer els pirineus, com ho fa la llibreria Calders quan puja la persiana cada matí (vigilant els cotxes) i com ho fa la gent que fa que la cultura segueixi donant sentit a la vida. Malgrat tot.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada