26/6/08

LOTERIA DE PUNTS

Quan era petit, cada setmana al millor alumne de classe li imposaven una banda i se n’anava amb ella tot cofoi cap a casa. Mai no vaig obtenir la banda, però tampoc mai no la vaig desitjar ni vaig envejar a cap company, tant em donava.
El carnet per punts és com la banda escolar, que era d’un color blau PP per cert. Se que estic abocat a una loteria basada en l’arbitrarietat de l’aplicació del codi de circulació per part dels Mossos i en la qual, per qualsevol fotesa, em poden volar una pila de punts. A qualsevol carretera de mala mort t’hi posen un rètol de 50 kms/h, d’aquells incomprensibles, passes a vuitanta perquè el cartell ni es veu, i adéu sis punts. Amb estupideses policials com aquesta, cal envejar els conductors a qui Rubalcaba els posarà la banda en forma de punts extres?
No, el que cal és exigir al Departament d’Interior que sigui menys sectari, perquè no em crec que els catalans siguem els que conduïm pitjor, el que passa és que a Espanya hi ha molt pocs radars i la guàrdia civil actua amb més lògica.
La resta ja la fa el codi penal, els conductors que beuen són borratxos, no idiotes. Qualsevol s’arrisca a anar a la cangrí per una copa Així, fins i tot en Saura aconsegueix reduir l’accidentabilitat.

Dit a El Món a RAC 1 el 27.06.08