16/3/07

QUE PASSA A L’AELC?

L’Eva Piquer escriu a l’Avui que rep falsos correus electrònics convidant-la a dinar en nom de l’Associació d’escriptors en Llengua Catalana (AELC). Jo mateix fa dies que rebo correus enviats per una plataforma anomenada ‘Per una AELC com cal’, de la qual mai no s’ha identificat cap persona però que sospito qui és, on s’insisteix en què la única candidatura que es va presentar a les eleccions a junta, i que encapçalaven Guillem-Jordi Graells i Mercè Canela, s’havia presentat fora de termini a unes eleccions convocades, segons la plataforma, també irregularment. El dia abans una persona de nom Josep Sanmartí, a qui no tinc l’honor de conèixer però que descobreixo que és soci, m’envia un correu on demana públicament que els socis de l’AELC facin boicot al pagament del rebut anyal, que suposo es deu girar aquests dies, en senyal de protesta perquè considera que l’associació malgasta les quotes en xeflis de la junta. No el satisfaré, fa anys que em vaig donar de baixa per aquest mateix motiu.
Que l’AELC te un funcionament poc clar de fa anys és públic i notori. Que exerceix de poder fàctic en el gremi d’escriptors i que la Generalitat, a través de la Institució de les Lletres Catalanes, li tolera, també és sabut; però entrar en acusacions anònimes i promoure boicots és intolerable, tant per la resta de socis com per l’administració, que és qui realment manté aital associació. Amb el prestigi per terra com te la literatura catalana, només falta fer el ridícul davant l’opinió pública.

Publicat al Suplement cultural 'Tendències' de El Mundo de Catalunya